Kuvat ja videot ovat viime vuosina nousseet tärkeimmäksi yksittäiseksi osaksi kiinteistönvälitystä. Mikäli myytävästä kohteesta ei ole kunnollisia kuvia, ei asuntonäyttöihin saada väkeä ja kiinteistönvälittäjät jäävät ilman asiakkaita.

“Me luomme kiinteistönvälittäjille edellytykset olla huippuja työssään. Laadukkaat kuvat ja videot ratkaisevat sen, tuleeko paikalle potentiaalisia ostajia”, kertoo Go Visualin valokuvaaja Tony.

Kiinteistönvälitysyritykset saavat Go Visualin kautta olemassa olevien kohteiden valo-, video- ja dronekuvaukset sekä uudiskohteiden visualisoinnit ja virtuaalistailaukset.

Positiivinen kierre laadukkailla kuvilla

Ammattilaisen ottamat kuvat tekevät oikeutta jokaiselle kohteelle. Kuvat ja videot suunnitellaan etukäteen yhdessä tilaajan kanssa, jotta kohteesta saadaan parhaat myyntivaltit esiin.

“Kun asuntonäyttöön tulee paljon kävijöitä, se luo positiivisen kierteen. Sen avulla saadaan aikaan kilpailutilanne ja asunto myydään parhaaseen hintaan. Lisäksi kiinteistönvälittäjä saa lisää asiakkaita, kun moni näyttöön tulevista ihmisistä on myymässä omaa asuntoaan”, Tony kuvailee.

Monen potentiaalisen asunnon näytöissä on hiljaista, sillä verkossa olevat kuvat eivät ole vakuuttaneet asunnon etsijöitä.

Videot ovat tätä päivää

Videot ovat nousseet kiinteistönvälityksessä merkittäväksi tekijäksi kuvien rinnalle, sillä niiden avulla kohteesta voidaan kertoa vieläkin enemmän. Myös dronevideoita tilataan nykyään etenkin kohteista, jotka ovat näyttävällä sijainnilla.

“Video antaa välittäjälle uudenlaisen mahdollisuuden vaikuttaa potentiaaliseen asiakkaaseen videokuvan ja audion välityksellä. Usein välittäjä tekee esimerkiksi lyhyitä juontoja videon sekaan. Tämä rakentaa luottamussuhteen välittäjään ja kohteeseen sekä herättää kiinnostuksen. Nämä kohteet myydään yleensä todella nopeasti”, Tony kertoo.

Vaikka välittäjä ei tekisikään juontoja, videolla voidaan kertoa kattavasti ja kiinnostavasti esimerkiksi asunnon pohjaratkaisusta. Lisäksi videon tunnelmaan voidaan vaikuttaa musiikilla ja näyttävillä klipeillä. Video madaltaa potentiaalisen asiakkaan kynnystä lähteä katsomaan asuntoa.

“Videot suunnitellaan etukäteen yhdessä välittäjän kanssa. Ensin mietitään, mitä kohteesta halutaan kertoa, kehen sillä halutaan vedota ja mitkä ovat kohteen myyntivaltit. Näin kuvallinen kerronta on helpompi rakentaa.”

Alta näet Kiinteistömaailmalle toteutetun videon. Jos video ei aukea oikein, klikkaa tästä.

Etsitkö ammattilaista tukemaan kiinteistönvälittäjien työtä?

Haluatko tehdä parempaa kiinteistönvälitystä ja tilata laadukkaat virtuaalistailaukset, 3D-visualisoinnit sekä video- ja valokuvauspalvelut Go Visualilta? Etsitään yhdessä tarpeisiisi sopivat ratkaisut.