GoVisual on toteuttanut Lujabetoni Oy:lle animaatiovideoita, jotka toimivat havainnollistamisen, perehdyttämisen ja myös markkinoinnin apuna. Ensimmäinen, muutama vuosi sitten valmistunut, animaatio käsittelee Luja-hormielementin asentamista vaihe vaiheelta.

“Kyseessä on tuote, jota asennetaan isossa mittakaavassa ja on tärkeää, että asennus tehdään oikein. Meillä oli vanhat ja hieman sekavat ohjeet, joten lähdimme miettimään, miten niitä voitaisiin uudistaa. Saimme ajatuksen animaatiosta, joka olisi helposti katsottavissa mobiilisti tai tietokoneella (YouTube) ja joka olisi hyödynnettävissä monipuolisesti myös paperisissa ohjeissa”, kertoo aluemyyntipäällikkö Aaro Forss Lujabetoni Oy:ltä.

GoVisualin laatu vakuutti

Kun animaatiolle etsittiin tekijää, GoVisual tuli vastaan Google-hakujen seurauksena. Sivustolla esitettyjen animaatioiden laatu vastasi Lujabetonin kriteereitä. Kilpailutuksen jälkeen myös hinta-laatusuhde osoittautui vaihtoehdoista parhaaksi.

“GoVisual ymmärsi meidän tarpeemme ja myös lopputulos oli juuri sellainen, kuin olimme toivoneetkin”, Forss kiittelee.

Ensimmäinen animaatio on käytännössä tekninen ohje asentajille. Animaatiota on pystytty hyödyntämään myös myyntityössä, perehdytyksessä sekä messuilla ja tehtaalla infotauluilla vapaana videovirtana.

Ideasta toteutukseen

Animaatiot toteutetaan aina tiiviissä yhteistyössä tilaajan ja GoVisualin välillä, jotta lopputuloksesta tulee toivotunlainen.

“Me toimitimme idean ja kuvat. Lisäksi opastimme teknisissä yksityiskohdissa, sillä emme tietenkään voi olettaa, että GoVisual on betonirakentamisen ammattilainen. Kävimme tiivistä keskustelua projektin aikana ja teimme tarvittavat korjauskierrokset”, Forss kuvailee yhteistyömallia.

Lopputulos vastasi odotuksia, mutta myös yhteistyö saa Lujabetonilta kiitosta.

“Yhteistyö toimi todella hyvin, aikataulut pitivät ja yhteydenpito oli sujuvaa. Karille erityiskiitos onnistuneista projekteista”, Forss kiittelee.

Lisää animaatioita luvassa

Äskettäin valmistui myös uusi animaatio, joka on tehty puhtaasti markkinointikäyttöön. Videolla esitellään uusia tuotteita ja Lujabetonin tarjoomaa.

“Kyseessä on kerrostaloanimaatio. Hyödynsimme tätä esimerkiksi FinnBuild-messuilla, jossa animaatio pyöri osastollamme koko ajan. Pidin tapahtumassa myös esityksen, joka pohjautui animaatioon”, Forss kertoo.

Tällä hetkellä GoVisual on lisäksi toteuttamassa Lujabetonille uutta asennusohjetta, joka on jatkojalostettu markkinointivideosta.